top of page

Christian Homepage Gruppe

Öffentlich·5 Mitglieder
Beau Adams
Beau Adams

Decizia asociatului unic de suspendare temporara a activitatii: ce trebuie sa stii



Decizia asociatului unic privind suspendarea temporara a activitatii model




Suspendarea temporara a activitatii unei societati comerciale este o masura care poate fi luata de asociatul unic al acesteia, in cazul in care nu mai doreste sa desfasoare nicio activitate pe o perioada de maxim 3 ani. Aceasta masura are avantaje si dezavantaje, pe care le vom prezenta in acest articol.




decizia asociatului unic privind suspendarea temporara a activitatii model


Download Zip: https://www.google.com/url?q=https%3A%2F%2Ftweeat.com%2F2tVOnO&sa=D&sntz=1&usg=AOvVaw1f4-g3eN9OuzIVOefnsMTP



Ce presupune suspendarea temporara a activitatii?




Suspendarea temporara a activitatii inseamna ca societatea nu mai desfasoara niciun fel de activitate economica, nu mai obtine venituri, nu mai are personal angajat si nu mai plateste impozite si taxe. Suspendarea temporara a activitatii nu inseamna dizolvarea sau radierea societatii, ci doar o intrerupere a functionarii acesteia.


Suspendarea temporara a activitatii se poate face pentru o perioada cuprinsa intre 1 luna si 3 ani, cu posibilitatea de prelungire sau scurtare a termenului. Suspendarea temporara a activitatii se poate face pentru intreaga societate sau doar pentru unele sedii secundare.


Cum se face suspendarea temporara a activitatii?




Pentru a suspenda temporar activitatea unei societati comerciale, asociatul unic trebuie sa urmeze urmatorii pasi:


  • sa ia o decizie in acest sens, in care sa mentioneze motivul si durata suspendarii;



  • sa completeze o declaratie pe propria raspundere prin care sa ateste ca nu desfasoara nicio activitate pe societate;



  • sa depuna documentele la Registrul Comertului pentru inregistrarea mentiunii de suspendare;



  • sa solicite la ANAF regimul de declarare derogatoriu, prin care sa fie scutit de obligatiile fiscale pe perioada suspendarii;



  • sa anunte ITM despre suspendarea activitatii si sa inceteze contractele de munca ale angajatilor.



Ce avantaje are suspendarea temporara a activitatii?




Suspendarea temporara a activitatii are cateva avantaje pentru asociatul unic, cum ar fi:


  • pastrarea firmei si a numelui comercial pentru o perioada determinata, fara sa fie nevoie sa o dizolve sau sa o radieze;



  • economisirea cheltuielilor cu impozitele si taxele pe perioada suspendarii;



  • posibilitatea de reluare rapida a activitatii, fara sa fie nevoie sa infiinteze o noua firma;



  • evitarea declararii firmei ca inactiva de catre ANAF, in cazul in care nu depune declaratiile fiscale.



Ce dezavantaje are suspendarea temporara a activitatii?




Suspendarea temporara a activitatii are si cateva dezavantaje pentru asociatul unic, cum ar fi:


  • pierderea clientilor si a partenerilor de afaceri pe perioada suspendarii;



  • pierderea angajatilor calificati si loiali pe perioada suspendarii;



  • posibilitatea de aparitie a unor concurenti mai puternici pe piata pe perioada suspendarii;



  • riscul de neindeplinire a unor obligatii contractuale asumate anterior suspendarii.



Ce trebuie sa faci dupa ce iti reiei activitatea?




Dupa ce iti reiei activitatea, trebuie sa urmezi urmatorii pasi:


  • sa iei o decizie de reluare a activitatii si sa o depui la Registrul Comertului pentru inregistrarea mentiunii de reluare;



  • sa anunti ANAF despre reluarea activitatii si sa renunti la regimul de declarare derogatoriu;



  • sa angajezi personal calificat si sa inchei contracte de munca cu acestia;



  • sa reia contactul cu clientii si partenerii de afaceri si sa iti promovezi serviciile sau produsele.



Speram ca acest articol ti-a fost util si te-a ajutat sa intelegi mai bine ce inseamna decizia asociatului unic privind suspendarea temporara a activitatii model. Daca ai nevoie de ajutor profesional pentru suspendarea sau reluarea activitatii firmei tale, nu ezita sa ne contactezi.


Ce riscuri implica suspendarea temporara a activitatii?




Suspendarea temporara a activitatii nu este o masura fara riscuri pentru asociatul unic. Daca nu respecta conditiile si obligatiile legale, acesta se poate confrunta cu urmatoarele situatii:


  • declararea firmei ca inactiva de catre ANAF, daca nu solicita regimul de declarare derogatoriu sau daca depune declaratii fiscale pe perioada suspendarii;



  • aplicarea de amenzi si penalitati de catre ANAF, daca nu anunta reluarea activitatii la termenul stabilit sau daca desfasoara activitate pe perioada suspendarii;



  • aplicarea de sanctiuni de catre ITM, daca nu anunta suspendarea activitatii si nu inceteaza contractele de munca ale angajatilor;



  • radierea din oficiu a firmei de catre Registrul Comertului, daca nu solicita prelungirea termenului de suspendare sau reluarea activitatii in termen de 3 ani.



Cum poti evita riscurile suspendarii temporare a activitatii?




Pentru a evita riscurile suspendarii temporare a activitatii, asociatul unic trebuie sa respecte urmatoarele recomandari:


  • sa se informeze corect despre conditiile si procedura de suspendare a activitatii;



  • sa depuna la timp documentele necesare la Registrul Comertului si ANAF;



  • sa verifice periodic situatia fiscala a firmei pe portalul ANAF;



  • sa nu desfasoare nicio activitate economica pe perioada suspendarii;



  • sa solicite prelungirea termenului de suspendare sau reluarea activitatii inainte de expirarea acestuia.



Concluzie


Suspendarea temporara a activitatii este o solutie pentru asociatul unic care nu mai doreste sa desfasoare activitate pe firma pe o perioada determinata, dar care nu vrea sa o dizolve sau sa o radieze. Suspendarea temporara a activitatii are avantaje si dezavantaje, dar si riscuri care pot fi evitate prin respectarea legislatiei in vigoare. Daca ai nevoie de ajutor profesional pentru suspendarea sau reluarea activitatii firmei tale, nu ezita sa ne contactezi.


Cum se redacteaza decizia asociatului unic privind suspendarea temporara a activitatii model?




Pentru a redacta decizia asociatului unic privind suspendarea temporara a activitatii model, trebuie sa respecti urmatoarea structura:


  • titlul documentului, care trebuie sa contina denumirea firmei, forma juridica, sediul social, numarul de ordine in registrul comertului, codul unic de inregistrare si capitalul social;



  • numarul si data deciziei;



  • numele si prenumele asociatului unic, cetatenia, data si locul nasterii, domiciliul, actul de identitate si codul numeric personal;



  • dispozitia de suspendare temporara a activitatii, in care se mentioneaza motivul, durata si data de incepere a suspendarii;



  • imputernicirea unei persoane sa reprezinte firma la registrul comertului si la alte autoritati pentru indeplinirea formalitatilor legale;



  • mentiunea ca celelalte dispozitii ale actului constitutiv raman neschimbate;



  • stampila si semnatura asociatului unic.



Pentru a va usura munca, puteti folosi un model de decizie asociatului unic privind suspendarea temporara a activitatii pe care il gasiti pe internet sau la un consultant juridic.


Ce alte documente sunt necesare pentru suspendarea temporara a activitatii?




Pe langa decizia asociatului unic privind suspendarea temporara a activitatii model, mai aveti nevoie de urmatoarele documente:


  • o declaratie pe propria raspundere prin care atestati ca nu desfasurati nicio activitate pe societate;



  • certificatele constatatoare emise anterior de registrul comertului (daca vi se cer);



  • o declaratie pe proprie raspundere pentru ANAF prin care solicitati regimul de declarare derogatoriu;



  • un aviz al asociatiei de proprietari daca sediul social sau punctele de lucru sunt in imobile cu destinatie de locuinta.



Toate aceste documente trebuie depuse la registrul comertului si la ANAF in termen de 15 zile de la data deciziei asociatului unic privind suspendarea temporara a activitatii.


Ce costuri implica suspendarea temporara a activitatii?




Suspendarea temporara a activitatii nu este gratuita, ci presupune plata unor taxe si tarife la registrul comertului si la ANAF. Acestea sunt:


  • taxa de inregistrare a mentiunii de suspendare sau de reluare a activitatii, care este de 72 de lei pentru societatile comerciale si de 36 de lei pentru persoanele fizice autorizate;



  • tariful pentru publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, care este de 138 de lei pentru societatile comerciale si de 69 de lei pentru persoanele fizice autorizate;



  • tariful pentru eliberarea certificatului constatator, care este de 40 de lei pentru societatile comerciale si de 20 de lei pentru persoanele fizice autorizate;



  • taxa pentru obtinerea regimului de declarare derogatoriu la ANAF, care este de 20 de lei.



Astfel, costul total al suspendarii sau al reluarii activitatii este de 270 de lei pentru societatile comerciale si de 145 de lei pentru persoanele fizice autorizate.